måndag 5 januari 2009

Försenade Julklappar med mera

Kommentarer! Jag skuttar lite halvt lobotomerat på min stol av glädje. Två dessutom.

Anonym; kul att det inte bara är jag som har haft den upplevelsen. På ett sätt ger det ju hopp, kanske kommer vi båda att gå tillbaka till något sorts mellanting och gilla pasta med mera som folk gör mest. Hoppas verkligen det..

Idag väcktes jag av telefonsamtal från andra sidan jorden och en glad röst som ropade "We're having a barbie on the beach!". Jomen kul för dig då. Fast sen blev det kul för mig också för posten hade äntligen känt för att leverera min julklapp från sagda australiensare. Trodde inte de ens delade ut post idag för det är ju trettondagsafton och tjofaderittan. Tack snälla älskade sötposten jag ska aldrig förtala er igen.

Annars har jag vandrat till Västermalmsgallerian och tittat på saker jag inte kan köpa för jag har konsumtionsfri januari. Mitt nyårslöfte eller vad jag ska kalla det, jag får alltså bara köpa nödvändiga saker som mat och toapapper och ett eller annat glas vin. Hittills går det bra, för att inte tala om all beundran jag får av folk (jag behöver ju inte direkt tala om att det är till 90% för att jag är pank och har 5 år av studiebidrag framför mig).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar