lördag 3 januari 2009

Om mig

Det finns så mycket att göra när man fixar en blogg.
Bestämma färger på allt och inget, säga ja eller nej på massa inställningar jag inte förstår alls. Sen finns den svåraste delen:
"Om Mig"

Hur kan jag presentera mig själv på tre rader och ge er någon sorts rättvis bild av vem jag är? Jag vill undvika att låta som en arbetsökande eller en kontaktannons och att gömma sig bakom ett citat känns både pretentiöst och banalt. Jag tänkte och tänkte och sen raderade jag hela rutan för det blir bara löjligt, vad kan jag skriva som ska gälla som någon sorts allmängiltig bild av mig. Det blir nästan som en disclaimer där i vänstra hörnet; "här skriver jag en blogg med mina innersta tankar men innan ni läser kan det vara bra att veta ålder, kön, socioekonomisk grupp och intressen så att ni kan stoppa mig i rätt box och inte behöver reflektera mer."

Inte så att jag behöver vara hemlig, men i vänstra hörnet ska det minsann inte stå.

Appropå det här med att presentera sig själv och känna sig själv så lyssnade jag på Jonas Gardells prat i p3's Vinter. Jag beundrar Jonas enormt mycket, även om jag har lite svårt för hans överdrivna dramatiska tonfall ibland. Hur som helst sa han detta:
"Om man söker sig själv, innebär det då att man aldrig träffat sig själv? Egentligen tror jag, att alla faktiskt har träffat sig själva men man tyckte kanske att man själv inte verkade tillräckligt rolig eller intressant så man bestämde sig för att inte fördjupa kontakten."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar