torsdag 5 februari 2009

Bokdrömmar

http://www.debutantbloggen.se/
Jag läser och det pirrar inuti mig, som att läsa skildringar av kärlek när jag var oskuld och okysst. Att sitta där med sin bok i handen, sin själ. En bit av mig och ändå inte, en del som kan komma att bli delar av andra människor. Såsom många bra böcker är delar av mig. Ett Ufo Gör Entre lärde mig andas, På Stranden ger mig fortfarande rysningar och tårar i ögonen trots att jag läst mormors gamla exemplar säkert hundra gånger. Prep lärde mig att jag inte var så ensam om alla mina funderingar om kärlek och the Accidental fick upp mina ögon för hur vackert språket kan förvandlas. Jag vill vara där, jag vill stå i raden av de jag beundrat och säga jag är en av er.

2 kommentarer:

  1. Jag ska säga till läraren exakt vad hon har gjort och inte gjort^^

    SvaraRadera
  2. Hej S,
    Du skriver om sån't som berör i din blogg. Säkert är ditt andra skrivande likadant. Jag känner igen mig i ditt inlägg om din pappa.
    Jag tycker du ska göra det du gör nu - skriv dig friskare. Det gör jag.
    Och om du inte ger upp. Om du skriver och skriver tills du har skrivit dig ren från det förgångna, så kommer du säkert bli en av oss på debutanter snabbare än du tror.
    /Augustin

    SvaraRadera